Споживацькі тенденції на ринку зв’язку у період війни. Аналіз.

Із початку повномасштабної збройної агресії російської федерації  постачальники електронних комунікаційних мереж та послуг спільно з органами влади роблять все можливе для забезпечення споживачів необхідними послугами зв’язку та доступу до мережі Інтернет. За цей період було впроваджено чимало заходів для вирішення абонентських проблемних питань економічного та соціального характеру. Їх вплив ми проаналізували за даними результатів основних показників діяльності трьох найбільших українських мобільних операторів. Ось узагальнена інформація  щодо основних тенденцій економічних показників надання послуг мобільного зв’язку, у тому числі послуг міжнародного та національного роумінгу за період із січня по травень 2022 року включно.

У зв’язку із бойовими діями частина населення вимушено покинула домівки, деякі – країну, та стали біженцями в країнах ЄС. Спільними зусиллями НКЕК, Органу європейських регуляторів електронних комунікацій (BEREC), європейських та національних операторів електронних комунікацій створено умови, за яких для збереження зв’язку із біженцями українські оператори знизили ціни на міжнародні послуги – роумінгу та на дзвінки в Україну.

У той же час європейськими партнерами задля підтримки українських біженців за кордоном було запропоновано безкоштовні SIM-картки із безкоштовними пакетними хвилинами на зазначені послуги на певний період (зазвичай - місяць), що, не зважаючи на позитив, призвело до втрати національними операторами певної кількості абонентів мобільного зв’язку.

Також активно використовується абонентами послуга національного роумінгу, що є підтвердженням її своєчасності та актуальності запровадження під час війни. Цю послугу було запроваджено операторами мобільного зв’язку практично з перших днів війни, що дало змогу отримувати послуги голосового зв’язку, SMS на всій території України в умовах ураження елементів критичної інфраструктури на мережах усіх трьох мобільних операторів.

Попри суттєві втрати доходу та потужностей, постачальники електронних комунікацій забезпечують українців зв’язком та інтернетом в умовах війни і потребують всілякої підтримки суспільства та держави, зокрема, у питаннях своєчасної оплати послуг, збереження ліній та обладнання мереж, створення максимально сприятливих умов для їх відновлення.

Разом до Перемоги над ворогом!